Monday, May 28, 2007

Eilen kävin lenkillä metsäpolulla ja joen rannassa ja totesin että minulla on huono kunto. A-M kysyi mukaan johonkin aerobiciin mutta minusta 70kr on melko paljon yhdestä ainoasta tunnista kun olen tottunut maksamaan 20e koko vuodesta. Heikki tuli salilta ja pullisteli lihaksiaan ja kehui myös muuten itseään, mm. täydellistä ruotsin taitoaan ja puusepän osaamistaan.

Olen noussut joka aamu viimeistään yhdeksältä, koska Alma alkaa uliseen ja A-M nousee käyttämään sitä kusella. Tänään H&A-M menivät jopa töihin muutamaksi tunniksi ja minä yritin vääntää esseitä, sainkin yhden todella mainion tulkinnan Hjalmar Söderbergin Doktor Glasista, ainakin omasta mielestäni.

Käytin Almaa kusella ja se alkoi tehdä poskipuhalluksia haukuntaa enteillen kaikille ihmisille, joita näki. Tuli hyvä pissa ja hyvä kakka, kuten A-M aina tykkää kehua Almalle ylimenoon saakka.

Islantiin lähdön kanssa on monenlaisia ongelmia, SAS:n lakko pukkaa päälle, esseet on suorittamatta ja ei suinkaan vähäisimpänä ongelmana on rahanpuute, jota tarvii jo pelkästään töihin menemiseen ja kuukausi Islannissa elämiseen aika hitosti. Eilen iski jo toivottomuus, mitä hittoa lähden töihin paikkaan joka ei mua kiinnosta, joka on kylmä, minä inhoan kylmää, jossa ei ole puita, joka on kallis, ja minä olen köyhääkin köyhempi, jossa maksetaan paskaa palkkaa josta menee vielä veroa 38,5%. Ja minä inhoan pieniä, kuolleita paikkoja, ja Hellassa on 500 asukasta ja meininkiä kuin kuun pinnalla. Eikä mua kiinnosta opiskella mitään uutta kieltä, enkä sitä 3kk:ssa opikaan. Enkä ole edes kiinnostunut Länsi-Euroopasta, kaikkein vähiten Pohjois-Euroopasta, vad fan ska jag göra på Island??

No joo, lainasin tänään Islanti- kirjan jossa on paljon kuvia ja lanskap näyttää olevan aika vaikuttava, jos vain ois joskus aikaa tai rahaa pikkusen edes käydä jotain Strokkureita ja jökulleja katselemassa. Kumma kun ei motivoi tällä hetkellä yhtään se meno, kauhukuvat vaan vilisee mielessä.

Am I getting old?

No comments: