Wednesday, July 11, 2007

Olen työrobotti. Yöt olen töissä näkemättä muita ihmisiä kuin Gullia alkuillasta ja aamulla on pakko mennä nukkumaan kun ihmiset tulevat paikalle ja kun herään on taas mentävä töihin. Tänään heräsin yhdeltä kusihätään koska olin viettänyt Isabellen kanssa perinteistä aamiaiskahvihetkeämme huolimatta siitä että en ole hänen kanssaan aamiaisvuoroissa enää vaan työvuoroni loppuu silloin.

Yöllä oli vaikea saada itseä liikkeelle ja tappelin siivousvuorolistojen kanssa, hermot menee kun en ymmärrä yhtään islannin kielen sanaa. Joudin tekemään piknik-eväitä mutta onneksi pyykkiä ei ollut tällä kertaa paljon. Katlalla on tänään synttärit joten tein hänelle seinän kokoisen "happy birthday"-toivotuksen ja gulli valitti siitä, että työajallako tällaista tehdään, vaikka en edes pitänyt yöllä lainmukaisia taukojani koska se on mahdotonta yövuorossa. Tosin Gullin valituksista ei ikinä tiedä ovatko ne "vitsejä" vai ei, mutta mahdotonta olla ottamatta niitä todesta, jos vitsit ovat tuota luokkaa. Tyypillinen vitsi on myös vittuilla Isabellen huonosta englannista, mikä ei ole hauskaa koska se on totta tai jostakin aivan vähäpätöisistä asioista, ärsyttää tuommoinen "huumori".

Viimeinen kurssini Jynkkylän opistoon ei saanut hyväksyntää vaan minun pitää kirjoittaa kaikki esseet uudestaan, ja mietin todella jaksanko enää ryhtyä siihen hommaan kun opintosuoritteillani ei ole mitään merkitystä, koska opintokokonaisuus jää joka tapauksessa suorittamatta ikuisiksi ajoiksi.

Onneksi ensi viikolla Isabellellä on lomaa yhtä aikaa minun kanssa, pääsee ulos tästä vitunhotellista ja kyrpäkylästä.

No comments: