Sunday, July 22, 2007

Sen jalkeen kun avauduin Kullille tama kaski minut puhutteluun ja vaati ettei moista kayttaytymista enaa sallita ja antoi ymmartaa ettei tykkaa kun kaytan nettia keittiossa, tai ainakin minun pitaisi aina rynnata palvelemaan asiakkaita vaikka olen vapaa-ajallani, koska "hotellityö on 24h työta" ja sitten vitutti viela enemman. K & K olivat tosi hermona sina iltana, mutta se on ymmarrettavaa kun toita on liikaa ja tyontekijoita liian vahan. Kysyinkin kaveriani töihin tanne koska tiesin etta han haluaisi tulla tanne, mutta Kulli ei mielellaan kuulemma ota ulkomaalaista kennitala-prosesseineen tanne niin vahaksi aikaa. Luulen tosin etta han mieluummin ottaisin ulkomaalaisen kuin ei ketaan, ja totuushan on etta yksikaan islantilainen ei halua kuukaudeksi tanne kylaan tulla toihin kun toita saa muualtakin.

Oli todella virhe tehda paivavuoroa yovuorojen jalkeen kun ruumis ei enaa tieda mihin aikaan pitaisi nukkua ja olen ollut todella vasynyt. Nyt minua vasyttaa jo klo 23 ja huomenna alkaa taas työyöviikko, voihan kele missa kunnossa olen sen jalkeen. Aamulla en saa nukkua koska minun pitaa soittaa Ruotsiin kuullakseni tuloksia kandidaattiohjelmasta, vaikka oikeastaan vituttaa koko homma ja tavallaan toivon etten paase koska loppujen lopuksi ei ole mitaan hyötya olla joku turhanpaivainen genderasiantuntija, ei jaksa.

Tanaan nukuin sentaan puolillepaivin ja soin aamiasta kun muut soivat lounasta ja lounasta kun muut soivat illallista. Kavimme uimassa Isabellen kanssa (=mina lilluin minialtaassa ja leikin haileluilla) ja sen jalkeen Katla kuskasi meidat ratsastamaan lahistolle, se oli vielapa maksettu hotellin puolesta. En ole aiemmin ikina ratsastanut eika Juliekaan ja siksi meille annettiin loysat hevoset, minulle kaikista pienin. Menimme jokien lapi ja jalkani uivat joessa, islantilaiset hevoset eivat ole maailman suurimpia. Julien hevonen paskoi mennessaan koko ajan ja minun polleni lirautteli Julien hevosen nokan edessa. Ratsastaminen on karua touhua.

Oli vaikea saada hevosta liikkeelle kun sen liike lopahti jatkuvasti kuin pallon jota pitaa aina potkaista uudestaan etta se jatkaa liikettaan. Isabellella tuntui kokemuksestaan huolimatta olevan eniten vaikeuksia eika han uskaltanut ravata, hanen hevosensa heitteli paataan ja meni pitkin puskia, joten koska naytin vahemman hermostuneelta minulle annettiin hermostuneempi hevonen. Se juoksi valilla todella kovaa niin etta pompin sen selassa ylos ja alas ja valilla se halusi poiketa tielta pitkin ojia syomaan heinaa. Minuakin vasytti ja valilla minun piti heratella hevosta liikkeelle, valilla se heratti minut lahtien omia teitaan ravaamaan lujaa. Lahella
se halusi palata sinne eika suostunut kaantymaan poispain ja pyörimme noin 10 kierrosta ympyraa.

Kaksi tuntia meni pian mutta kun nousimme hevosten selista huomasimme etta jalat ovat aivan tönköt ja perse pirun kipea, tekee vaikeuksia istua ollenkaan. Mutta ratsastaminen oli mahtavaa ja harmi etten sita voi enempaa harrastaa kun se on niin helkkarin kallista, n. 30e tunti.

Nyt yritan valvoa myöhaan mutta en usko etta jaksan koska ei ole mitaan tekemista yölla jos ei ole töissa. Ehka menen syomaan paivallista ja sen jalkeen nukkumaan.

No comments: